Szükségünk van-e profi dizájnerre, ha saját weboldalt akarunk?

A kérdés kissé provokatív a dizájner közösség számára, hiszen persze, a jó minőség érdekében vegyük igénybe a jó szakemberek szolgálatait, és ezzel mi nem is vitatkozunk. De vannak esetek, amikor egy dizájner bevonása nem jár akkora plusz hozadékkal, amennyibe egy jó szakember egyébként kerül. Lássuk, mi a különbség alma és körte között, és csitítsuk el felbőszült grafikusokat.

Alapesetben, amikor egy egyszerű weboldal kialakítása mellett döntünk, akkor akár grafikust bízunk meg, akár komplex szemlélettel rendelkező webes szakembert, végül valószínűleg mégiscsak egy kész sablon megvásárlása lesz a kiindulópont. Tehát lesz egy WordPress oldalunk, amire feltelepítenek egy sablont, amit eleve grafikusok készítettek annak érdekében, hogy pofás, előre legyártott elemekből összerakott oldalunk legyen.

Ilyenkor tehát a grafikus / webes szakember feltelepíti egy másik grafikus munkáját, az elemekből összeállítja az oldalt, itt-ott belenyúl, színeket választ ki. Az alakítgatás mértéke nyilván sokat számít, tehát egy sablonnal lehet annyit piszmogni, hogy a végén rá sem ismerjünk az eredetire, de általában nem ez szokott lenni a helyzet.

És ezek valóban fontos feladatok, de közel sem jelentenek akkora kihívást, mint megálmodni egy cég saját arculatát, és az abba illeszkedő egyedi weboldalt. Ilyenkor valóban minél jobb grafikussal dolgozunk, annál jobb, kiforrottabb és tartósabb lesz a kinézetünk, a brandünk mások felé közvetített értéke nagyban függ a grafikus munkájától, így itt nem érdemes spórolni. Ha pedig kész a weboldal tervezett kinézete, ez UTÁN lehet nézni olyan sablonokat, amikkel esetleg megvalósítható a vágyott kinézet. 

Azt lehet mondani, hogy első körben a cégnek erre a kérdésre kell választ találnia:

Ki vagyok én?

Az a cég vagyok, aki gyorsan, hatékonyan akar egy kellemesen kinéző online megjelenést, és nem baj (sőt), ha hasonlít versenytársaira. Ebben az esetben tényleg kell egy jó sablon, egy ügyes, és gyorsan dolgozó szakember (nem kell, hogy művész legyen). Ha van egy jó alap sablonkinézet, és vannak jó minőségű képeink, akkor már csak a szöveg az, amin áll vagy bukik a dolog. Érdemes ezen a ponton használni akár a ChatGPT-t, a rossz copywritereknél kicsivel jobb szövegeket fog írni nekünk.

A cél: olcsón, gyorsan, kompaktot.

Vagy az a cég vagyok, aki ki akar tűnni, aki a piac élére pozícionálja magát? Aki hisz abban, hogy amit ő kínál, olyan nem kínál senki? Aki az áraiban is meg akarja majd mutatni különlegességét? Ebben az esetben muszáj egy olyan online megjelenés, ami tükrözi ezt, és itt nincs helye spórolásnak. Arculattervezés, weboldaltervezés, a legjobb dizájnerekkel, a piac legjobb copywritereivel, aprólékos döntések mentén, de határozottan. 

A helyzet az, hogy a kettő között nincs értelme semmit csinálni. nincs olyan, hogy kicsit jobb onnan, meg kicsit rosszabb innen. A kicsit jobb sokkal többe kerül, miközben az elért plusz eredmény ezt nem tükrözi. A kicsit rosszabb nem kerül kevesebbe, viszont átfordulhat a gagyi kategóriába. 

Tehát: szükségem van-e a legprofibb dizájnerre a weboldalamhoz? 

Vagy nagyon igen... vagy nagyon nem.

2023.09.20.

Kérdése van? Hivjon minket bizalommal!

A nap 24 órájában elérhetőek vagyunk, hogy válaszoljunk kérdéseire és tanácsot adjunk szolgáltatásainkhoz.

+36 20 340 3333

Elérhetőségeink

ZeroTime Services
2013 Pomáz, Mikszáth Kálmán utca 36/4
[email protected]
Adószám: 23386031-2-13
B.sz.: 11600006-00000000-48694782
EU Adószám: HU23386031
Cégjegyzék szám: 13-09-147733

Hibabejelentés

E-mail: [email protected]
Web: Hibajegy nyitása
Telefon: +36 20 340 3333

Adatközpont

Szervereink a Drávanet adatközpontjaiban kerültek elhelyezésre.
Adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételhez használható címek:
Budapest 1132, Victor Hugo utca 18-22.
Budapest 1138, Váci út 188.