Mit ne tegyél (amit eddig megtettél), amikor új weboldalt készítesz?

Na jó, ha profi weboldaltervező vagy, valószínűleg nem estél bele ebbe a csapdába, de sokan mégis megteszik. John Mueller a Google-től Redditen válaszolt nemrég egy kérdésre, ami aláhúzott egy olyan szabályt, amit valahol mindenki sejtett.

A kérdés így hangzott:

Tegyük fel, hogy van egy vadonatúj domain-ed, és az a feladatod, hogy a következő 6 hónapban forgalmat építs. A niche vagy az üzleti terület nem számít, és az alapvető dolgok, mint például a 'domain hozzáadása a Google Search Console-hoz', nem fontosak. Mondd meg, mi az első 3 legmagasabb prioritású dolog, amit végrehajtanál.

Jött sok válasz, az egyik például pontokba szedett kevésbé evidens, mégis fontos tanácsokat:

– Készíts céloldalakat/tartalmakat a legalsó szintű kulcsszólehetőségeidhez, és haladj felfelé.
– Foglalj le minden nagyobb közösségi média platformon a márkád számára profilokat.
– Építsd fel azokat az alapvető online hivatkozásokat és céges könyvtárlistákat, amelyek biztosan megjelennek a keresőkben, és adj hozzá olyanokat is, amelyek a te üzleti területedhez kapcsolódnak.
– Indíts el egy gyorsan reagáló digitális PR kampányt, amely a kezdeti linképítés legfőbb eszköze lesz.

De volt egy válasz, ami egy elég ismert embertől érkezett. John Mueller, a Google Search Relations ügyekkel kapcsolatos vezetője is olvasta a kérdést, és megosztotta egy gondolatát.

Csak egy ötlet – ha még nincs kész az oldalad, vagy tartsd kikapcsolva a DNS-t, vagy tegyél fel egy egyedi átmeneti oldalt. Ne használj általános szerver- vagy CMS-alapú üres oldalt. Az olyan oldalaknak, amelyek „parkoltként” vagy duplikáltként ismertek, általában tovább tart, hogy normál oldalként felismerjék őket, mint azoknak, amelyeket kezdetben azonnal felvesznek a keresők.

Mit jelent ez? Hogy a weboldal fejlesztésének legegyszerűbb eszköze, ami a lefoglalt domainre feltelepített, előre megvásárolt sablonnal dolgozik, és lassanként állítja át készre, nem a legjobb megoldás. Ha lehet, ezt inkább egy erre a célra állandósított domainen végezzük, és a végén migráljuk a végső helyére, addig pedig a céldomainon egyedi tartalmat mutassunk, vagy tiltsuk le a DNS-t (vagyis a webhelyed domainje ne mutasson semmilyen aktív szerverre, tehát ne legyen elérhető az interneten).

A Redditen itt elérhető a beszélgetés.

Tipp: Ha szeretnéd utóbbit eszközölni, a DNS beállításokban törölheted az A-record bejegyzést, amely a domain név szerver IP-címéhez kapcsolódik. Az A-record az, ami megmondja, hogy melyik szerver IP-címére mutasson a domain név. Mentés után a domain nem fog mutatni egyetlen szerverre sem, így az oldal nem lesz elérhető.

2024.10.26.

Kérdése van? Hivjon minket bizalommal!

A nap 24 órájában elérhetőek vagyunk, hogy válaszoljunk kérdéseire és tanácsot adjunk szolgáltatásainkhoz.

+36 20 340 3333

Elérhetőségeink

ZeroTime Services
2013 Pomáz, Mikszáth Kálmán utca 36/4
[email protected]
Adószám: 23386031-2-13
B.sz.: 11600006-00000000-48694782
EU Adószám: HU23386031
Cégjegyzék szám: 13-09-147733

Hibabejelentés

E-mail: [email protected]
Web: Hibajegy nyitása
Telefon: +36 20 340 3333

Adatközpont

Szervereink a Drávanet adatközpontjaiban kerültek elhelyezésre.
Adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételhez használható címek:
Budapest 1132, Victor Hugo utca 18-22.
Budapest 1138, Váci út 188.