Folyamatos gondozást igényel egy weboldal, vagy elég néha ránézni? 

A legelterjedtebb hiba, amit láthatunk a kisvállalkozói piacon, hogy miután véget ér egy weboldal, webshop hosszas és költséges fejlesztése, a tulajdonos hátradől, és innentől fogva nincs ember, aki felelne az oldal utógondozásáért. Néha valaki ugyan bemegy az admin rendszerbe, feltölt vagy átír valamit, folyamatosan feltöltik a termékeket, de az alapvető feladatokkal már senki nem foglalkozik.

Jó felkészülni arra, milyen utógondozási feladatok vannak, hogy ne érjenek váratlanul minket ezek. Természetesen egy weboldal esetében ezek a feladatok nem igényelnek egy külön, dedikált embert, de időről időre érdemes ránézni az alábbi listára:

Jogi utógondozás

Az oldal frissítése szükséges lehet az aktuális jogi szabályozásokhoz és előírásokhoz, mint például az adatvédelmi törvényekhez igazodva. Egyre több helyen halljuk, hogy büntetést szabtak ki oldalaknak, amik a GDPR szabályozás miatt szükséges szabályozásokat nem alkalmazták. Érdemes a szakmai fórumokat olvasgatni, és ha új szabályozásra hívják fel a figyelmet, egy fejlesztőt felkérni a változtatásokra, vagy keresni olyan WordPress bővítményt, plugint, ami frissíti az oldalunkat ennek megfelelően.

Fejlesztői utógondozás

Szükséges lehet az oldal optimalizálása és karbantartása a biztonsági hibák, sebezhetőségek és technikai problémák kijavítása érdekében. Egy WordPress vagy Joomla oldal esetében a frissítések általában az admin rendszer kezdőoldalán megjelennek: rendszeresen frissíteni kell magát a WordPress motort, külön a bővítményeket, valamint figyelni kell a PHP verziókat is, mindezek egymással való kompatibilitását pedig minden esetben ellenőrizni kell.

Ha bérszerveren, saját szerveren vagy VPS-en fut az oldalunk, akkor az operációs rendszer és alkalmazások frissítése is a mi feladatunk.

Szükséges lehet új fizetési vagy beléptetési metódusok alkalmazása, így az Apple Pay, Google Pay, PayPal, Revolut Pay használata, valamint a kétfaktoros hitelesítés vagy biometrikus azonosítás beépítése az alkalmazásunkba.

Felhasználókkal kapcsolatos utógondozás

A felhasználói élmény javítása folyamatos feladat, hiszen az évek során folyamatosan változnak a kijelzőméretek, készülékek, és a látogatók által elvárt sebesség és kezelhetőség is folyamatosan feladatot ró az oldalak tulajdonosaira. 

A felhasználók számát figyelve az erőforrásokat kell jól megválasztanunk. Ha például azt látjuk, hogy az oldal látogatóinak száma kétszeresére nőtt, de ezt nem követjük le egy VPS esetében a virtuális magok számával vagy a memória méretével, akkor az oldalunk egyes látogatóknak lassan töltődik be, így ők néhány másodperc várakozás után bezárják a böngészőt, vagy más szolgáltató után néznek.

Érdemes figyelni a látogatók szokásait, hol mennyi időt töltenek el, és ennek megfelelően frissíteni az oldalt, hogy minél gördülékenyebben jussanak el a megrendeléshez.

Tartalmi utógondozás

Szükséges lehet az oldalon frissíteni a tartalmat, sokan blogot is vezetnek, hogy egyrészt friss, működő és profi cég benyomását keltsék, másrészt hogy az oldal SEO értékelését növeljék releváns, érdekes tartalmakkal. 

Ide sorolható még a néhány évente esedékes apró dizájnváltás is, ami szintén frissességet kölcsönöz a brandünknek, és a rendszeres látogatók sem unják meg a kinézetet. 

SEO utógondozás

A kulcsszavak kutatása, illetve a linképítési stratégiája a jobb rangsorolás érdekében szintén folyamatos feladat. Az új tartalmak esetén figyelni kell arra, hogy a tartalom releváns, jól olvasható és hatékony legyen. Illetve nem árt, ha érdekesek és informatívak is ezek a posztok, hiszen végső soron nem a Google robotjainak, hanem embereknek írunk.

Analitikai utógondozás

Fontos az oldal teljesítményének és használatának elemzése, például a látogatók száma, az oldalra való kattintások száma, a felhasználói viselkedés elemzése. Ez kihat a teljesítménnyel és felhasználói élménnyel kapcsolatos kérdésekre, de ugyanígy üzleti döntések előkészítése is lehet. Ha egy új eszköz jelenik meg, amivel jobban meg tudjuk ismerni a látogatóink preferenciáit, szokásait, akkor érdemes azt alkalmazni.

2023.09.22.

Kérdése van? Hivjon minket bizalommal!

A nap 24 órájában elérhetőek vagyunk, hogy válaszoljunk kérdéseire és tanácsot adjunk szolgáltatásainkhoz.

+36 20 340 3333

Elérhetőségeink

ZeroTime Services
2013 Pomáz, Mikszáth Kálmán utca 36/4
[email protected]
Adószám: 23386031-2-13
B.sz.: 11600006-00000000-48694782
EU Adószám: HU23386031
Cégjegyzék szám: 13-09-147733

Hibabejelentés

E-mail: [email protected]
Web: Hibajegy nyitása
Telefon: +36 20 340 3333

Adatközpont

Szervereink a Drávanet adatközpontjaiban kerültek elhelyezésre.
Adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételhez használható címek:
Budapest 1132, Victor Hugo utca 18-22.
Budapest 1138, Váci út 188.