Amikor az informatikai szakemberek véleményét kérdezzük a munkájukról, számos különböző nézőpontot hallhatunk. Ugyanakkor van néhány általános panasz, ami gyakran visszatér. Ezeket vesszük sorra, hogy mindenki összehasonlíthassa, a saját szakmájában, a saját munkahelyén is fennállnak-e ezek a problémák.
Nincs hála
Ez nem kizárólag a rendszergazdákra jellemző, mert kétségtelenül vannak hálátlanabb munkák is. A napi ellenőrzések végrehajtása, a hibajegyek kezelése és a hálózat biztonsági fenyegetéseinek elhárítása szinte mindig észrevétlen marad a felettesek részéről.
Amikor minden zökkenőmentesen működik a cégnél, könnyen megfeledkeznek rólad, ami néha nem is olyan rossz dolog. Az érzésen viszont nem segít, hogy sok informatikai szakember úgy gondolja, hogy alulértékelik, és nem becsülik meg őket a szervezetben.
Nulla tolerancia a leállásokra
Azok, akik megfeledkeztek rólad, amikor a rendszer hibátlanul működött, hiba esetén azt kérdezik, hogy eddig mégis mit csináltál. Hiszen a hiba kritikus üzleti funkciókat veszélyeztet.
A leállás komoly probléma a vállalatoknak. Feszült ügyfeleket és bevételkiesést jelent. Ha okos vagy, az összes nyugodt idődet arra fordítottad, hogy megtervezd, finomhangold és implementáld a katasztrófa utáni helyreállítási és biztonsági rendszereidet. Ez nem segít azonban azon, hogy 100%-os hibamentes működést várnak tőled, amit a dollármilliárdokkal operáló cégek sem tudnak megvalósítani.
Nincs képzés
Sajnos a rendszergazdáknak mindent tudniuk kellene, de gyakran nem kapnak megfelelő képzést. Ez nagy probléma. A vezető elvárja a készségeket és az osztályok közötti funkcionális együttműködés tekintetében is, de nem hajlandó fizetni az informatikai személyzet képzéséért. Vagy alkalmazhatsz pár trükköt, hogy meggyőzd a főnöködet a képzés kifizetéséről, vagy saját magad állod a költségeket.
Hallottunk olyan informatikai vezetőktől is, akik nem akarnak fizetni a képzésekért, mert attól tartanak, hogy így az adminisztrátoraik kívánatosabbá válnak más cégek számára.
Nem technikai döntéshozók
Néhány cégnél nincs informatikai vezető, aki pufferként működne a felső vezetés és az informatikai osztály között. Ez azt eredményezi, hogy rendkívül intelligens, tapasztalt vezetők is olyan üzleti döntéseket hoznak, amelyek informatikai szempontból gyakorlatilag kivitelezhetetlenek, túl drágák vagy egyszerűen lehetetlenek a rendszergazdák számára. Ezek a döntések gyakran átgázolnak az informatikai részlegen, amelynek kevés vagy semmi beleszólása nincs a dolgokba, és végül költséges kudarcokhoz vezetnek.
Új kihívások
Ez sokszor kétélű fegyver. Egyes rendszergazdák olyan osztályokban dolgoznak, amelyek annyira ragaszkodnak a bevált módszerekhez, hogy szinte nincs új kihívás. Például valaki talán nem akar eltávolodni a jól bevált technológiáktól. Mások viszont azt mondják, hogy a cégük annyira szeretné a legújabb technológiákat bevezetni, hogy túl sok új projektet zúdít a rendszergazdák nyakába, kevés tervezéssel és támogatással. Ha pedig valami balul sül el, akkor a tesztelés hiánya okozta problémát a rendszergazda nyakába varrják.