Rengeteg apróság képes befolyásolni a SEO-t és a keresőkben elfoglalt helyezést. A legfontosabbakkal az átlagos, webes szolgáltatást végző vállalkozó tisztában van, másokkal azonban kevésbé. Kevesen veszik figyelembe, hogy az, hol és milyen hoszting szolgáltatót választunk, képes erősen befolyásolni a helyezést. Mert addigra, amikor ez kérdésként felmerül, adottságként fogják fel a dolgot.
Pedig elsőként kell hosztingot választani, és utána minden mást.
Lássuk, mikben befolyásolja a helyezésünket a hoszting:
1. Oldalsebesség
Korábban írtunk már részletesen arról, milyen tényezők befolyásolhatják az oldalunk betöltési sebességét. Ezeknek egyike csak a szolgáltató szervereinek minősége és kapcsolatának sebessége, viszont ezek olyan tényezők, ami nagyon nehezen orvosolhatóak utólag - szolgáltatót kell végül váltani.
Ha kizárólag az ár miatt döntünk egy hoszting szolgáltató mellett, könnyen kerülünk olyan helyzetbe, hogy rossz minőségű, elavult gépeken futtatjuk az oldalainkat, túlzsúfolt szervereken, amikhez a megfelelő sávszélesség sem áll rendelkezésre. Ilyen helyzetből hiába költünk százezreket egy SEO szakemberre, ő ehhez képest csak apróságokat állíthat be, így végül a keresőknél ugyanolyan rosszul szereplünk majd.
2. A weboldal nem biztonságos
Itt nem csak arról beszélünk, hogy a https rendelkezésre áll-e az oldalunk esetében (álljon rendelkezésre). Arról inkább, hogy mennyire van kitéve a hacker támadásoknak, amik miatt az oldalunk egyik pillanatról a másikra eltűnhet. Kérdés, hogy ilyenkor a szolgáltató képes-e egy gombnyomással visszaállítani az automatikus backupokból a legutóbbit, ezzel minimalizálva a veszteségünket, vagy ez a mi feladatunk lenne… Érdemes ennek utánajárni és felkészülni.
Ha az oldalunk elveszik, nos... az nagymértékben befolyásolja a helyezésünket és a SEO-t. Nem lesz ugyanis SEO-nk.
3. SSL tanúsítvány
Ha az oldalad nem tűnik megbízhatónak, a Google és a többi kereső nem is fog megbízni benne. Ahhoz, hogy az adatok biztonságban cseréljenek gazdát, és ezt elismerjék, egy SSL tanúsítványra van szükség. A Zero Time Services ingyen biztosít SSL tanúsítványt bizonyos szolgáltatásai mellé.
4. A szerverek földrajzi elhelyezkedése
Ez is befolyásolhatja a helyezést és a SEO-t, hogy hol vannak a szerverek, amiről kiszolgáljuk az ügyfeleinket. Ehhez persze tudni kell, főleg honnan látogatják az oldalainkat, hiszen minél közelebb vannak a szerverek az ügyeflekhez, annál kevesebb utat kell megtennie az adatnak, annál kevesebb késleltetéssel kell számolni. Magyar vásárlóközönség esetében például érdemes magyar szolgáltatót választani.
A CDN (Content Delivery Network) például egy olyan szolgáltatás, aminek során a tartalmakat a látogatókhoz közelebbi szervereken tárolják, hogy onnan gyorsabban szolgálhassák ki őket.
5. Támogatás
Egy magyar nyelvű, gyorsan reagáló ügyfélszolgálat feltétlenül előnyösebb egy esetleges downtime esetén ahhoz képest, amit a külföldi gigaszolgáltatók és a hazai, kevésbé komolyan vehető, minimális emberi erőforrással dolgozó garázscégek kínálnak. Amikor baj van, akkor derül ki igazán, miért éri meg megbízható céggel dolgozni - ez pedig az elérés miatt a SEO eredményen is meglátszik.
Összefoglalva a hoszting nem közvetlen SEO befolyásoló tényező, azonban áttételesen nagyon is hatással van az eredményekre. Amikor havonta a bevételünk 1%-a alatti működési költségről döntünk, ami ennyire befolyásolhatja a sikereinket, érdemes a megbízhatóságot, a sebességet és a biztonságot is figyelembe venni, nem beszélve a cég rendszermérnökeinek múltbeli tapasztalatairól.
Ebben jó partner a Zero Time Services. Kérje ingyenes tanácsadásunkat, hogy megtaláljuk, mire lenne leginkább szüksége!