Rendszeresen belefutunk olyan hirdetésbe, ahol egy komolynak tűnő cég elérésének egy @gmail.com végű email-címet adtak meg. Jó esetben a @ előtt a cég neve szerepel, de általában ez sem igaz: sokszor foglalt már az adott elnevezés, így csak valami borzasztó erőlködés látszik a kiválasztott elnevezésen, hogy hasonlítson az eredeti névre.
Mi ezzel a baj? Akad néhány, sorban mondjuk.
Amikor létrehozol a vállalkozásodnak egy email postafiókot, akkor az oda beérkező leveleket megilleti a bizalmas kezelés. Itt nem is csak a GDPR-ról van szó, hanem arról, hogy aki egy vállalkozással levelez, joggal hiheti, hogy a levelét csak a fogadó fél látja és kezeli, nem pedig egy személyes tartalmakkal, személyre szabott hirdetésekkel foglalkozó óriáscég, aki abból él, hogy minél jobban megismeri a felhasználóit.
A Google szerint a hirdetéseinek személyre szabásához nem használja az üzeneteink tartalmát, és külső fejlesztőkhöz csak nagyon speciális esetben kerülhetnek a leveleink. De azért vannak olyan esetek, és ez nem feltétlenül az átláthatóságot szolgálja.
Ha saját postafiókot tartasz fenn, ahhoz csak te férhetsz hozzá, mert egy neked dedikált háttértáron találhatóak meg a levelek.
Ha van egy domain neved, akkor onnan már igazán semmiség beállítani hozzá egy email-címet. Az, hogy a céges email-címednek a Gmailt, Indamailt, Citromailt, Freemailt, stb. választasz, vagy akár az internetes szolgáltató által felajánlott email-címet fogadod el, azzal csak arra mutatsz rá, mintha nem is lenne saját weboldalad.
A weboldal ma a hitelesség egyik fontos alapköve. Akinek nincs saját oldala, nincs saját maga által fenntartott email-címe, az olyan, mintha feltöltőkártyás céges telefont használna. Mintha a kommunikáció az ügyfelekkel nem lenne fontos. Mintha eldobható lenne.
Az utóbbi években sorra kapcsolták le a régi, megszűnt vagy beolvadt netszolgáltatók az egyébként sokak által használt email postafiókokat. Például amikor a UPC-t felvásárolta a Vodafone, a @upcmail.hu megszűnt, vele együtt az összes email-cím, ami ezt használta.
Ne higgyük, hogy nem volt közöttük sok-sok cég. Mert biztosan volt.
Kártérítés ilyen esetben nem jár. Hiszen a szolgáltatás ingyenes, vannak még ingyenes szolgáltatók, van jogutód, ahová lehet költözni. De a névjegyek, a weboldal, a furgon oldalán a matrica: ezeket cserélni kell.
Ha az email-címünk egy tőlünk független piaci szereplőhöz, vállalathoz kötődik (pl. Google, Apple, Telekom, Vodafone, stb.), akkor a cégtől függ a címünk sorsa. Ha az email-címünk a sajátunk, akkor szolgáltatótól függetlenül vihetjük magunkkal, és bárhol, bármelyik hoszting vállalatnál bérelhetünk egy email tárhelyet, és onnantól fogva ott lesznek a leveleink. A legfontosabb, a név a miénk. A többiről pedig bármikor dönthetünk.
Sok esetben úgy láthatunk ingyenes email-címet egy cég hirdetéseiben, hogy egyébként van honlapjuk. Ami azt jelenti, hogy van tárhelyük, ami minden esetben azt is jelenti, hogy tényleg csak néhány kattintás beállítani egy postafiókot.
Így a ‹vállalkozásod neve›.hu domain mellé könnyedén kérhetsz egy info@‹vállalkozásod neve›.hu email-címet vagy a saját nevedet mutató elérést.
Aki ezt nem teszi meg, az valószínűleg nem járt utána. Lehet, hogy nem tud róla. De az biztos, hogy nem érdekelte a dolog annyira, hogy egy minimális utánajárást megtegyen. Ilyenkor adja magát a kérdés: mennyire tervezte el ez a vállalkozó a saját vállalkozását? Mennyire volt gondos a saját cégével? Biztos, hogy az én cégemmel, vagy a saját munkájával másnál ennél gondosabb lesz?
Szeretnél a cégednek saját email-címet? Foglalj le nálunk egy domain nevet itt, majd rendeld meg akár a legolcsóbb, havi 375 forint alatti tárhely szolgáltatásunkat a kiválasztott domainre mutatva. A megadott felhasználói adatokkal bejelentkezve ezután saját magad adhatod meg, milyen email-címeket szeretnél, ugyanitt arra is instrukciókat találsz, hogy a saját email kliensedben, telefonodon hogyan állítsd be ezt a postafiókot.